Logo Rogplus, klik om naar de homepage te gaan

ievo (regiotaxi)

rit boeken

Ievo vervoert mensen die moeilijk of niet zelfstandig kunnen reizen van deur tot deur. Vanaf uw woonadres in Maassluis, Vlaardingen of Schiedam kunt u maximaal 5 zones reizen. Reizen met ievo is vanuit de Wmo geregeld. Hierdoor betaalt u minder voor een ievo-rit, dan voor een rit met een gewone taxi.

Ievo staat voor ‘iedereen vertrouwd onderweg’ en helpt u zelfstandig(er) te reizen. Ievo is lekker kort en makkelijk te onthouden. Het is misschien even wennen voor de Regiotaxi reizigers, maar voordat u het weet gaat u vertrouwd op pad met ievo.

Rit boeken met ievo

U kunt uw rit online boeken op de boekingspagina of in de ievo-app: Munckhof Regiotaxi. Liever bellen? Boek dan uw rit bij de vervoerscentrale op telefoonnummer 0900 899 88 10.

Download de gratis app

 Google Play Store

Android – Google Play

 App Store

Apple – App Store

Inloggen 

Als u voor de eerste keer inlogt, vul dan uw pasnummer in bij 'gebruikersnaam'. Klik dan op 'wachtwoord vergeten'. Als uw e-mailadres bekend is bij de vervoerscentrale, dan krijgt u een e-mail met een wachtwoord waarmee u kunt inloggen. Dit kunt u daarna veranderen als u dat wilt. Hierna kunt u inloggen met uw pasnummer en wachtwoord.

Als u geen e-mail ontvangt, dan is uw e-mailadres niet bekend bij de vervoerscentrale. Bel de vervoerscentrale om uw e-mail adres door te geven. U kunt daarna bovenstaande stappen herhalen.

In de app hoeft u niet te kiezen voor een regio. Als u bent ingelogd, komt u in de juiste omgeving terecht.

Reisadvies van ievo 

Bij het boeken van uw rit aan de telefoon, kunt u reisadvies krijgen over verschillende soorten vervoer en uw route. Hiermee willen we u helpen zelfstandiger te reizen, bijvoorbeeld met het openbaar vervoer of uw scootmobiel. U kunt ook het advies krijgen om een andere vervoerder te kiezen, bijvoorbeeld van een vrijwilligerstaxi. U hoeft het reisadvies niet op te volgen: u kiest zelf hoe u het liefste wilt reizen.

Ievo-vervoerspas

Als u nog een Regiotaxi-vervoerspas heeft, kunt u daarmee reizen totdat u een nieuwe ievo-vervoerspas ontvangt. Hier hoeft u niets voor te doen. Als nieuwe ievo-reiziger ontvangt u ook vanzelf een ievo-vervoerspas.

Vraag en antwoord

Telefoon

0900 899 8810

De vervoerscentrale van ievo is iedere dag bereikbaar van 07.00 tot 22:00 uur om uw ritten te boeken. 

Website

Boekingspagina

Ievo app (Munckhof Regiotaxi)

App store
Playstore

Boek op tijd

Boek een rit minimaal één uur van tevoren. We raden het aan om zover mogelijk van tevoren uw ritten te boeken. Heeft u een belangrijke rit naar bijvoorbeeld een uitvaart (begrafenis of crematie) of een huwelijk? Boek deze rit dan minimaal 24 uur van tevoren.

 

Ievo rijdt iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur. De chauffeur kan 15 minuten voor of na het afgesproken tijdstip aankomen. De chauffeur belt u vijf minuten voor aankomst als dat met u is afgesproken.

Op 31 december wordt de laatste rit uitgevoerd om 20.00 uur.

Met een ievo-vervoerspas betaalt u evenveel als voor het openbaar vervoer. De kosten betaalt u achteraf met een automatische afschrijving. Hiervoor geeft u toestemming met het formulier dat u met uw vervoerspas ontvangt.

U betaalt geen eigen bijdrage, maar onderstaande bedragen.

Rit binnen Maassluis, Vlaardingen en Schiedam

Startbedrag

€ 1,08

Bedrag per kilometer

€ 0,19

Minimaal bedrag per rit

€ 1,40

Tot 5 zones vanaf uw woonadres

Startbedrag

€ 1,08

Bedrag per kilometer

€ 0,38

Minimaal bedrag per rit

€ 1,90

Meestal reist u samen met anderen. Onderweg worden er medereizigers opgehaald en afgezet. Hou daarom rekening met extra reistijd.

Begeleider

Als u ievo-vervoer met begeleiding heeft gekregen van Rogplus, mag u alleen met een begeleider reizen. Uw begeleider reist gratis met u mee. Daarnaast kan ook een begeleider met een OV-begeleiderskaart gratis meereizen.

Medereiziger 

Er mag maximaal één volwassen persoon met u meereizen. Die persoon betaalt hetzelfde bedrag als u.

Kinderen

Er mogen maximaal drie kinderen meereizen. Voor kinderen tot 4 jaar is dit gratis. Kinderen ouder dan 4 jaar reizen met u mee voor hetzelfde bedrag als u.

 

Uw rolstoel, scootmobiel of rollator kan mee. U maakt dan gebruik van een normale zitplaats. Uw rolstoel of rollator wordt vastgezet door de chauffeur. Als u een scootmobiel heeft, dan wordt u gevraagd plaats te nemen op een stoel. De chauffeur rijdt deze het voertuig in en u kunt via de deur het voertuig instappen.

  • Rolstoel
  • Elektrische rolstoel
  • Inklapbare rolstoel
  • Scootmobiel
  • Rollator
  • Kinderwagen
  • Transportrolstoel

Uw SOHO/blindengeleidenhond mag gratis mee.

 

Bagage 

Uw handbagage mag mee op schoot.

Huisdieren

Uw huisdier kan met u meereizen. Als uw huisdier op schoot kan, dan kan uw dier gratis mee. Bezet uw huisdier de vloerruimte of een zitplaats, dan betaalt u hetzelfde bedrag voor uw huisdier.

U kunt uw rit tot één uur voor de geplande rit kosteloos annuleren. Als u later annuleert, betaalt u alsnog voor de geplande rit.

U kunt vaste ritten (bijvoorbeeld elke vrijdag naar de bibliotheek) in één keer boeken via de telefoon. Bel hiervoor naar 0900 899 88 10 tussen 07.00 en 22.00 uur.

Op officiële nationale feestdagen worden er geen vaste ritten gereden. Als uw vaste rit op een feestdag toch moet doorgaan, dan kunt u deze rit apart boeken. Officiële nationale feestdagen: Nieuwjaarsdag, 1e en 2e Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, 1e en 2e Pinksterdag en 1e en 2e Kerstdag.

Als de chauffeur aangekomen is om u op te halen, dan blijft de chauffeur 3 minuten wachten. Bent u er na 3 minuten nog niet? Dan vertrekt de chauffeur. De chauffeur moet wel aangebeld hebben en/of de belservice hebben aangezet als u die heeft aangevraagd.   

Een rit gemist of vergeten te annuleren? Dan betaalt u alsnog voor de geplande rit.

Log in met uw gebruikersnaam (pasnummer) en uw wachtwoord. Als u uw wachtwoord bent vergeten of dat wilt wijzigen, dan klikt u op 'wachtwoord vergeten'. In de app hoeft u niet te kiezen voor een regio. Als u bent ingelogd, komt u in de juiste omgeving terecht.

Logt u voor de eerste keer in?

Als u voor de eerste keer inlogt, vul dan uw pasnummer in bij 'gebruikersnaam'. Klik dan op 'wachtwoord vergeten'. Als uw e-mailadres bekend is bij de vervoerscentrale, dan krijgt u een e-mail met een wachtwoord waarmee u kunt inloggen. Dit wachtwoord kunt u daarna veranderen als u dat wilt. Hierna kunt u inloggen met uw pasnummer en wachtwoord.

Geen e-mail ontvangen

Als u geen e-mail ontvangt, dan is uw e-mailadres niet bekend bij de vervoerscentrale. Bel de vervoerscentrale om uw e-mailadres door te geven. U kunt daarna bovenstaande stappen herhalen

 

Pas kwijt?

U kunt een nieuwe ievo-pas aanvragen bij Rogplus. 

Pas gevonden?

Stuur deze gratis op naar Rogplus, Antwoordnummer 50, 3140 VB Maassluis.

De 5-euro-pas kunt u zelf aanvragen bij Rogplus. U betaalt één keer € 5,- voor het aanmaken van de pas. Met de 5-euro-pas kunt u dan gebruik maken van het vervoer met ievo. De reisbedragen van de 5-euro-pas zijn hoger dan die van de ievo-vervoerspas. 

Startbedrag

€ 4,00

Bedrag per kilometer

€ 2,00

Minimaal bedrag per rit 

€ 10,00

Waarom een 5-euro-pas?

Het kan zijn dat u zelfstandig kunt reizen met uw auto, maar dat bijvoorbeeld 's avonds liever niet doet. Of u kunt met het OV reizen, maar er rijdt niet altijd openbaar vervoer op uw route.

Reizen buiten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam

Als u buiten de regio wilt reizen, dan kunt u dat zelf regelen. Bijvoorbeeld met de taxi van Valys, waarmee u buiten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam kunt reizen. Dat kan als u meer dan 5 zones van het openbaar vervoer aflegt vanaf uw woonadres. U mag gratis een begeleider meenemen. Ook kunnen maximaal twee reisgenoten mee voor hetzelfde bedrag van € 0,22 per kilometer. Meer informatie vindt u op www.valys.nl of bel naar 0900 – 9630. 

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden met ievo? Geef het dan vooral aan ons door. Zo kunnen we onze service beter maken. Een klacht indienen kan tot maximaal 14 dagen nadat de situatie heeft plaatsgevonden. 

In het klachtenformulier vragen we om een rit-datum. Als uw klacht niet over een rit gaat, voert u de datum van het indienen van uw klacht in.

klachtenformulier

Komt u er niet uit met het formulier? Bel dan naar het servicebureau op telefoonnummer 077 397 88 36. 

Adviesgesprek

Kunt u door een beperking niet of alleen voor een klein deel zelfstandig reizen? Vraag dan een adviesgesprek aan met een Rogplus consulent. 

Nieuwsberichten

Regiotaxi Waterweg is nu ievo

Sinds 1 augustus gaan reizigers vertrouwd onderweg met ievo: een samenwerking tussen vervoerscentrale Munckhof en de vervoerders...

Regiotaxi Waterweg wordt 'ievo'

Vanaf 1 augustus 2023 reist u met ievo. U boekt uw ievo-rit bij Munckhof. Trevvel en Willemsen de Koning voeren de rit uit namens ...

Argos Mobiel: deze vrijwilligers rijden u graag van A naar B

“Voor sommige mensen is tweehonderd meter lopen al te ver. Maar daar rijdt een gewone taxi niet voor”, zegt Belinda Koch,...

Chauffeurs tekort regiotaxi: boek op tijd

Door een tekort aan chauffeurs zijn er minder ritten beschikbaar. Wij adviseren u daarom het volgende te doen, zodat u (op tijd)...

Fotoverslag: reizen met de regiotaxi

Kunt u door ziekte of een beperking niet meer reizen met het openbaar vervoer? En zijn er geen anderen met wie u kunt meerijden?...

Veel gestelde vragen over de regiotaxi

Waarom kan ik soms geen rit boeken? Door corona mochten er van de overheid minder reizigers tegelijk in een taxi. Ook reisden...

Regiotaxi nodig? Boek vooruit (of blijf thuis)

Voor vervoer met de Regiotaxi volgen wij het beleid van de Rijksoverheid: blijf zoveel mogelijk thuis. Vervoer met de Regiotaxi...