Logo Rogplus, klik om naar de homepage te gaan

Nieuws

Veel gestelde vragen over de regiotaxi

vrijdag 15 juli 2022
Vervoer

Waarom kan ik soms geen rit boeken? Door corona mochten er van de overheid minder reizigers tegelijk in een taxi. Ook reisden veel minder mensen, waardoor een groot deel van de chauffeurs een andere baan zocht. Het was en blijft moeilijk om aan goede chauffeurs te komen.

Lees hieronder verder

Vooral tussen 9.00 en 10.00 uur en tussen 15.00 en 16.30 uur is het druk. Dan zijn veel taxi’s gereserveerd voor speciaal onderwijs en dagbesteding. Boek uw taxirit daarom zo lang mogelijk van tevoren. Als het kan ook gelijk voor de terugweg.

Waarom komt de taxi soms later dan gepland?

Meestal reist u met meer mensen samen en moet de chauffeur nog iemand ophalen of wegbrengen. Hierdoor kan de reistijd verschillen. Minder chauffeurs vraagt ook om creatief ritten combineren. Ook dat leidt wel eens tot vertraging.

Mag mijn scootmobiel mee?

Jazeker. U mag er alleen niet in blijven zitten bij het in- en uitladen en tijdens de rit. Dat is veiliger bij een aanrijding of noodstop. We houden ons aan de code Veilig Vervoeren van Rolstoelgebruikers. In een (elektrische) rolstoel mag u wel blijven zitten: die is veiliger vast te zetten.

Mogen m’n kind, hond of boodschappen mee?

Eén kind mag mee op een eigen stoel met gordel. Die betaalt hetzelfde bedrag als u. Een baby kan gratis op schoot. Ook een kleine hond mag mee, als hij op schoot past. Datzelfde geldt voor boodschappen, zolang u ze zelf kunt dragen.

Kan ik met de regiotaxi naar het ziekenhuis of de dokter?

De regiotaxi is bedoeld voor sociaal-recreatief vervoer. Bijvoorbeeld naar familie, vrienden of een hobbyclub. Onderweg worden vaak ook andere mensen opgehaald en afgezet. Dus gaat u met de regiotaxi naar een afspraak in het ziekenhuis of met de dokter? Dan kan de vervoerder niet beloven dat u op tijd bent. Zorgverzekeraars vergoeden voor dit soort afspraken soms een gewone taxi.

Waar kan ik een klacht melden?

Rijdt de regiotaxi niet zoals u hoopt? Dan horen we dat graag van u. Meld uw klacht via www.noot.nl/serviceformulier. Komt u er met vervoerder Noot niet uit? Kijk dan op www.rogplus.nl/niet-tevreden.

Noot fotoverslag

Onze kwaliteitsmedewerker Miranda nam een kijkje bij vervoerder Noot

Rogplus Magazine april 2022
Onderwerp(en): Regiotaxi, Rogplus Magazine, Noot