Twee nieuwe leveranciers
De hulpmiddelen, zoals rolstoelen, scootmobielen en andere voorzieningen, zullen in de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam voortaan geleverd en onderhouden worden door twee vaste leveranciers: Medipoint en Kersten Hulpmiddelen.
De ondertekening van de contracten vond plaats in aanwezigheid van Anton van Genabeek (directeur Rogplus), Bas Alberts (algemeen directeur Kersten Hulpmiddelen) en René Martens (commercieel directeur van Medux, moederorganisatie van Medipoint).
“Met dit nieuwe contract zetten we in op kwaliteit, betrouwbaarheid en klantgerichtheid. We willen inwoners zo goed mogelijk ondersteunen om zelfstandig en comfortabel te kunnen blijven wonen en leven.”, aldus Anton van Genebeek, directeur van Rogplus.
Het contract gaat op 1 juni 2025 in en heeft een looptijd van vijf jaar, met de mogelijkheid tot verlenging van twee keer twee jaar. De maximale looptijd bedraagt daarmee negen jaar.
Einde samenwerking met Welzorg
Met de start van de nieuwe contracten eindigt op 31 mei 2025 de samenwerking met leverancier Welzorg. Cliënten, die momenteel een hulpmiddel in onderhoud hebben bij Welzorg, worden zorgvuldig overgedragen aan één van de twee nieuwe leveranciers.
Medipoint was al eerder leverancier voor Rogplus en blijft dus actief in de regio. Kersten Hulpmiddelen is een nieuwe partner voor Rogplus en brengt extra capaciteit en ervaring met maatwerkvoorzieningen mee.
Rogplus zorgt voor een zo soepel mogelijke overgang voor cliënten. Inwoners met vragen over hun hulpmiddel of over de overgang kunnen terecht bij Rogplus of hun nieuwe leverancier. Telefoonnummer Rogplus: 010 - 870 1111 Mail: info@rogplus.nl