Logo Rogplus, klik om naar de homepage te gaan

Niet tevreden?

Rogplus ziet u graag tevreden. Als we niet doen waarop u had gehoopt, dan horen we dat graag van u. Misschien bent u het niet eens met een besluit. Of komt u er niet uit met een medewerker van Rogplus. Dan kunt u dat altijd bij ons melden. We kijken graag samen met u naar een oplossing.

Klacht

Als u een klacht heeft over een medewerker van Rogplus, onze aanpak of die van een zorgaanbieder, dan bespreekt u deze eerst met de medewerker of zorgaanbieder waarover het gaat. Probeer samen tot een oplossing te komen.

Informele klacht

Als u er niet uitkomt, dan kunt u telefonisch, schriftelijk (per brief of e-mail) of aan de balie bij Rogplus een klacht doorgeven aan onze kwaliteitsmedewerkers. We bekijken of we u op een informele manier snel op weg kunnen helpen.

Formele klacht

Een formele klacht kunt u alleen schriftelijk (per brief) indienen, met uw handtekening eronder. Noem altijd uw naam, adres, over wie de klacht gaat en wat de reden van uw klacht is. Als u een officiële klacht indient, dan ontvangt u binnen zes weken een reactie. Bent u niet tevreden met onze reactie? Neem dan contact op met de nationale ombudsman (voor inwoners van Schiedam en Maassluis) of de gemeentelijke ombudsman (voor inwoners van Vlaardingen). De ombudsman is altijd onafhankelijk en onpartijdig.

Rogplus
Team Kwaliteit
Postbus 234, 3140 AE Maassluis
kwaliteit@rogplus.nl

Bezwaar

Als u het niet eens bent met een besluit (beschikking) van Rogplus, dan kunt u officieel bezwaar aantekenen. Dit doet u zo:

  1. U heeft een brief ontvangen met het besluit van Rogplus. In deze brief staat een verzenddatum. Teken binnen zes weken na deze datum bezwaar aan door een brief naar Rogplus te sturen.
  2. Rogplus stuurt uw bezwaar door naar een onafhankelijke bezwaarschriftencommissie. Deze beoordeelt uw bezwaar.
  3. Meestal nodigt de bezwaarschriftencommissie u uit voor een hoorzitting. Daar kunt u uw bezwaar in een gesprek uitleggen.
  4. De commissie brengt advies uit aan Rogplus.
  5. Rogplus neemt een beslissing en stuurt u deze via de post toe.

Bent u het na de bezwaarprocedure nog steeds niet eens met de beslissing van Rogplus? Dan kunt u beroep instellen bij de rechtbank.

Rogplus
Team Juridische Zaken
Postbus 234
3140 AE Maassluis