Heeft uw cliënt voor het eerst ondersteuning (of hulp) nodig? Dan kan hij/zij terecht bij het wijkteam in de buurt. De medewerker van het wijkteam helpt uw cliënt verder, geeft tips en verwijst door naar de juiste instantie. Als uw cliënt in aanmerking komt voor ondersteuning, kan er een gesprek worden ingepland met de ROGplus-consulent. Dat kan aan de balie, telefonisch of schriftelijk (zie Contact).
Eerste gesprek voorbereiden
Een afspraak gemaakt met de ROGplus-consulent? Wilt u medische informatie van uw client beschikbaar stellen aan ons? Wij hebben dit nodig om goed onderzoek te kunnen doen. Vanuit het oogpunt van privacy gaan wij uiteraard zorgvuldig om met deze gegevens. Uw cliënt kan zich als volgt voorbereiden:
Zet op een rij
- Wat kan ik zelf, waar heb ik hulp bij nodig?
- Waar heb ik ondersteuning bij nodig?
- Wat heb ik al gedaan om mijn problemen op te lossen?
- Welke mensen uit mijn netwerk kunnen mij helpen?
Leg de volgende documenten klaar
- Uw identiteitsbewijs.
- De beschikking van het CAK óf uw verzamelinkomen en vermogen in Box 3.
- De beschikking van het CIZ (als u deze heeft).
- Het ondersteuningsplan van uw begeleiding, inclusief diagnose (als u dit heeft).
- Waar bevinden zich de wijkteams
- Een gesprek aanvragen
- Mijn cliënt is al bekend bij ROGplus: direct naar ondersteuning
- Dit kunt u zelf doen
- Meer over de procedure
- Hoe zit het financieel?
Netwerk = familie, vrienden, buren