Wij horen het graag als u tevreden bent over onze dienstverlening. Maar we willen het ook weten als u een klacht heeft. Dan kunnen we onze dienstverlening daarop aanpassen.
Ik heb een klacht over ROGplus
Bent u niet helemaal tevreden over de manier waarop u bent geholpen door ROGplus? Bespreek dit altijd eerst met de medewerker en probeer samen een oplossing te bedenken. Komt u er niet uit? Dan kunt een klacht indienen. Een officiële klacht kunt u alleen schriftelijk indienen. Vermeld bij elke klacht uw naam, adres, de datum, de reden van uw klacht, over wie uw klacht gaat en wat uw klacht precies is.
Wat doet ROGplus met mijn klacht?
Nadat u een klacht bij ons heeft ingediend, neemt een kwaliteitsmedewerker contact met u op om uw klacht te bespreken. U kunt dan uitleg geven over uw klacht. De kwaliteitsmedewerker onderzoekt waardoor de klacht is ontstaan en probeert het probleem op te lossen. Binnen 6 weken ontvangt u een reactie op uw klacht.
Ik ben het niet eens met een besluit
Is besloten dat u geen hulp of ondersteuning krijgt? Of bent u het niet eens met de toegekende hulp of ondersteuning? Dan kunt u bezwaar maken. U kunt tot 6 weken na het besluit een bezwaarschrift indienen. In de beschikking staat het besluit van ROGplus. Op de achterkant van de beschikking leest u hoe u een bezwaar kunt indienen. U kunt dit alleen schriftelijk doen, omdat uw handtekening onder het bezwaarschrift moet staan.
Ik ben niet tevreden over de afhandeling van mijn klacht
Als u niet tevreden bent over de manier waarop ROGplus uw klacht heeft afgehandeld, kunt u terecht bij de ombudsman. U vindt de contactgegevens hieronder en in de brief die u van ons krijgt.
Adressen ombudsman
Ik heb een klacht over een (zorg) aanbieder of een leverancier
Heeft u een klacht over een aanbieder of een leverancier die in opdracht van ROGplus werkt? Meld uw klacht altijd eerst bij de aanbieder of leverancier zelf, zodat deze de kans krijgt om het probleem op te lossen. Vindt u dat het probleem niet is opgelost, neemt u dan via het mail adres kwaliteit@rogplus.nl contact op met de kwaliteitsmedewerkers van ROGplus. Zij zullen bemiddelen bij het afhandelen van de klacht.
Ik vind dat ik te weinig ondersteuning of hulp krijg
Blijven er taken liggen, omdat de hulp of de begeleider niet genoeg tijd heeft? Bespreek dit dan eerst met de organisatie die de hulp/ondersteuning biedt. Komt u er samen met uw aanbieder niet uit, dan kunt u contact opnemen met de kwaliteitsmedewerkers van ROGplus via het mail adres kwaliteit@rogplus.nl. Eventueel volgt er een gesprek bij u thuis. Bij dat gesprek is ook de (zorg)aanbieder aanwezig. Formeel heet dit een geschil. Als het nodig is, neemt ROGplus een nieuw besluit.